Subject: RE: Poola riigi infosüsteemi jaoks XaDES formaadis elektroonile allkirja andmine Eesti ID kaardiga
From: "Carolina Leis" <[email-masked]>
To: Jürgo Loo <[email-masked]>
Cc: Gert Auväärt <[email-masked]>, "Gerli Vetema-Rungi" <[email-masked]>
Date: Wed, 6 Mar 2024 13:59:00 +0200

Tere!

RIA elektroonilise identiteedi osakonna vastus on alljärgnev:

1. Kas oleks võimalik RIA poolt kommenteerida seda küsimust - nimelt 
kas/kuidas Eesti ID kaardiga saaks anda XaDES formaadis allkirja  - RIA 
poolt arendatavates digiallkirjastamise teekides ning lõppkasutajatele 
mõeldud ID-tarkvaras (DigiDoc4 klient ja RIA DigiDoc mobiilirakendused) 
luuakse täna XAdES formaadis digiallkirju, küll aga luuakse meie tarkvaras 
ja teekides allkirju ainult nii, et lisame need ASIC konteinerisse. Ilma 
konteinerita ehk n-ö puhtaid XAdES formaadis allkirju ei ole võimalik meie 
tarkvaras ja teekides anda.

Meile teadaolevalt ei paku Eestis ka ükski eraettevõte ilma konteinerita 
XAdES formaadis allkirjade loomise võimalust. Kahjuks ei oska me öelda, kas 
mõne välismaal pakutava lahendusega on võimalik selliseid allkirju luua. 
Soovitame teil ühendust võtta antud Poola keskkonna haldajatega ning uurida, 
kas nemad teavad mõnda rakendust/teenuspakkujat, kus oleks võimalik Eesti 
ID-kaardiga selliseid digiallkirju anda.

Küll aga tahame juhtida tähelepanu, et juhul, kui tegemist on Poola avaliku 
sektori asutusega, siis on nad vastavalt EIDAS määrusele kohustatud Eesti 
ID-tarkvaras allkirjastatud ASiCE konteinereid vastu võtma. Rohkem on 
võimalik EIDAS’e kohta lugeda siit - 
https://www.id.ee/artikkel/eidas-ehk-e-identimise-ja-e-tehingute-maarus/

2.   kui ei, siis miks ei ole – Me ei ole tuge arendanud, kuna pole olnud 
piisavalt vajadust ega nõudlust. Iga arendus nõuab ressursse, sh mitte 
ainult arenduse, vaid ka hilisema ülalhoiu jaoks. Hetkel lähtume 
põhimõttest, et püsime oma ökosüsteemis ühe formaadi peal, mis võimaldab 
muuhulgas lihtsamalt ühilduvust tagada.

3. kas on plaanis – Hetkel ei ole me enda tarkvarasse ja teekidesse 
planeerinud n-ö puhtal kujul XAdES formaadis allkirjade tegemise tuge.

4. kui ei ole plaanis, siis mis on takistused – selgitus punktist nr 2.

Parimat

Carolina Leis

Rahvusvaheliste suhete juht

+372 5855 1730

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pärnu mnt 139a / 15169 Tallinn / Estonia

www.ria.ee

From: Jürgo Loo <[email-masked]>
Sent: Monday, March 4, 2024 4:39 PM
To: ria <[email-masked]>; Carolina Leis <[email-masked]>; Automaatvastus 
<[email-masked]>
Cc: Gert Auväärt <[email-masked]>
Subject: FW: Poola riigi infosüsteemi jaoks XaDES formaadis elektroonile 
allkirja andmine Eesti ID kaardiga

E-kiri saadeti väljastpoolt RIA-t. Kui Sa ei tunne saatjat, siis ära ava 
linke ega manuseid!

Tere.

Edastan ühe küsimuse. Tuleb tunnistada, et Eesti ID kaardiga ei saa Poola 
dokumentidele veel kehtivat digiallkirja anda, kui sellises vastastikuses 
tunnustamises ei ole Poola ja Eesti valitsused kokku leppinud.

Kas oleks võimalik RIA poolt kommenteerida seda küsimust - nimelt kas/kuidas 
Eesti ID kaardiga saaks anda XaDES formaadis allkirja - kas ei ole ja kui 
ei, siis miks ei ole - kas on plaanis ja, kui ei ole plaanis, siis mis on 
takistused. Küllap seda küsitakse jälle.

Artur Kuczmowski õigusbüroost Thompson <https://www.thompsonstein.com/> 
&Stein, kes pakub nii Eestis kui ka Poolas ettevõtjatele õigusteenust, on 
selle probleemi lahendanud volituse kaudu, st ühes riigis tegutsev ettevõtja 
annab T&S esindajale volituse ja selle alusel viimane esitab teises riigis 
vajalikud avaldused/allkirjad.

Lugupidamisega

Jürgo Loo

Konsulaarnõunik

Eesti Suursaatkond Varssavis

Karwinska 1, 02-639 Varssavi, Poola

Tel. (48 22) 881 1810

 <http://warsaw.mfa.ee> http://warsaw.mfa.ee

From: Jüri Järv <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 4, 2024 11:50 AM
To: Estonian Embassy in Warsaw <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Poola riigi infosüsteemi jaoks XaDES formaadis elektroonile 
allkirja andmine Eesti ID kaardiga

Tere päevast,

Asutasime ettevõtte, Logistrik Poland zoo, ning meil on kahe nädala jooksul 
peale asutamist vaja esitada kasusaajate andmed (tähtaeg täna).
Meid abistanud büroo on saatnud meile info, et vastavad andmed tuleb esitada 
allkirjastatult tuleb XaDES formaadis (allkirjastatud XML fail peab nende 
sõnul olema laiendiga xml.xades).

Oleme oma arendajatega näinud kurja vaeva, et meil kasutuses oleva .asice 
formaadist õige fail kätte saada, kuid vaatamata sellele, et saadetud failid 
on https://verifysignature.eu/verification/ ja 
https://dss.nowina.lu/validation keskkondade poolt kehtivad, ei ole kahjuks 
need Poola süsteemi poolt aktsepteeritavad. Lisaks oleme konsulteerinud RIA 
tehnilise toega, kuid Poolale sobivat lahendust ei ole leidnud.

Pöördungi nüüd teie poole, et küsida, kas teil on kokkupuudet teemaga, 
kuidas Eesti ID kaardiga saaks anda XaDES formaadis allkirja?

Tänulik tagasiside eest.

Tervitades

 Jüri Järv

 +372 501 8003

 Managing Director for Logistrik OÜ

 CEO at Logistrik Estonia OÜ

 CEO at Logistrik Latvia SIA

 CEO at Logistrik Lithuania UAB

 www.logistrik.com/ <http://www.logistrik.com/>

****** Legal Notice ******

This email and any attachments are confidential and may contain privileged 
or proprietary information. If you are not the intended recipient, please 
notify the sender immediately and delete this email and any attachments. Any 
unauthorised use, disclosure, copying, or distribution of this email or any 
attachments is prohibited.

Copyright © 2024 Logistrik <https://admin.google.com/u/3/goog_85901436> ™. 
All rights reserved.